טיפים לעמידה בתקציב הבנייה

את תקציב הבנייה חייבים לנהל ולעדכן און-ליין, וזאת על מנת שלא נחרוג  ממנו. אולם, בנוסף לניהול התקציב חשוב לשמור על מספר כללים בבניית התקציב ובהתנהלות הבנייה. המאמר סוקר סעיף מאוד חשוב בתקציב (בלתי צפוי מראש), וסוקר טיפים למניעת בזבזנות בבנייה. להלן מס’ טיפים לעזרה בנושא:

טיפים בקבלת הצעות מחיר ובבחירת בעל מקצוע

  • קבל הצעות מחיר על בסיס מפרט טכני וכתב כמויות – כך תכולת העבודה תהיה ברורה יותר לשני הצדדים (כשיבואו לחתום על חוזה), וכן ההצעות יהיו מדויקות יותר עבור עדכון התקציב
  • שקלל את הצעות המחיר ובחר את ההצעה המתאימה ולא את הזולה – חשוב לבדוק את המקצועיות, את ההמלצות ואת יושרו של בעל המקצוע ולא לבחור בהצעה הנמוכה ביותר
  • הצעת מחיר אטרקטיבית איננה הצעת המחיר הנמוכה ביותר אלא זו שבה האיזון בין איכות בעל המקצוע למחיר הוא הכי נכון עבורנו

היכן מכניסים סעיף “בלתי צפוי” ואיך קובעים את גודלו של סעיף הבלתי צפוי?

סעיף הבלתי צפוי הוא סעיף תקצוב, ממש כמו כל סעיפי התקצוב האחרים. גובה הסעיף בכסף ייקבע לפי מספר פרמטרים:

  • היקפו הכספי של הפרויקט
  • המורכבות האדריכלית
  • כמות המערכות שאמורות להיכנס לבית
  • עיתוי, לדוג: האם חומרי הבניה במגמת עלייה או ירידה?
  • איכות המתכננים, האדריכל, בעלי המקצוע ומפקח הפרויקט
  • מיקום הבנייה (כלומר האזור בארץ)

טיפים למניעת בזבזנות

על מנת ללמוד איך למנוע בזבזנות בפרויקט הבניה, יש לזכור:

  • בית פרטי הינו למגורים – קודם כל פונקציונאליות ואיכות ורק אח”כ יופי ומוצרים מנקרי עיניים
  • שיגעונות של אחרים באים על חשבון הכסף שלך
  • עצות מחברים ומשפחה – במידה ומתאימות לך
  • בדוק מהו מוצר חובה מבחינתך ומה הוא לא, עפ”י סדר עדיפויות וויתור תקציבי כזה או אחר
  • צא לקניות עם רשימה מסודרת
  • כנס לפרופורציות – לדוג’ מבחינת כמות נקודות חשמל, מספר מנורות, מחלפים וכו’
  • הזול ביותר הוא אכן לא איכותי, היקר ביותר לא תמיד הוא האיכותי ביותר

אודות מנוף

הצלחה דורשת הליכה מודעת לעבר המטרה, זה נכון לכל תחום בחיים- וכמו כן בתחום העסקי כלכלי.
ראייה כלכלית נכונה של ההווה והגדרת הצעדים הכלכליים לצמיחה, נדרשת בכל עסק ובאופן שוטף.
הרגע האהוב עלינו הוא הסיפוק כשאנחנו רואים אצל הלקוחות שלנו כשעמדו ביעד שלהם וכשהם מבינים שהם מתממשים ומתקדמים לעבר פוטנציאל חדש.
אנחנו נהנים מכל יום בו אנחנו זוכים להעביר מהידע שלנו ולהצמיח אחרים.
זאת דרך החשיבה בחברה שלנו, ובכל אחד ואחד מהעובדים שלנו.
אנחנו רואים את עצמנו כחלק מהעסק של הלקוחות שלנו ושותפים איתם לעשייה.

מאמרים אחרונים